Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Her bor våres

Kaninsikre bolig og ellers diverse smarte løsninger og nyttig kaninutstyr

Her bor våres

Innlegg Angel 12 Jul 2012, 01:58

Vi har laget til ute for våres kaniner og den stortrives :)

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 085&type=3
Angel

Re: Her bor våres

Innlegg sofiamor 12 Jul 2012, 02:00

Et tips er å legge ut bilder i stede for link. Da kan alle se det :) Bare søk hvordan man kan legge ut bilder ;)
Julia med kaninenene Sofia & Lucky
Brukerens avatar
sofiamor

Innlegg Angel 12 Jul 2012, 02:01

Jeg forsökte og legge in bilder sånn man gjör på forumet .. MEN jeg har for store bilder :flaumsn: så det ble en lat måte og legge ut lenk
Angel

Innlegg sofiamor 12 Jul 2012, 02:08

Du kn bare gjøre slik:

Tinypic.com ----> vel bilde du skal laste opp ---> velg 15 screen tror jeg det står. ----> kopier "forum" linken. ---> legg linken til i innlegget ----> pupliser innlegget = bilde i innlegget ;) Det er ganske enkelt ;) Elker så kan du jo bare linke bilde fra urlen på tinypic.com(hvis du skjønner hva jeg mener, er ikke så god med tekst på å forklare :p)

Har du prøvd det?
Brukerens avatar
sofiamor

Innlegg Tussis bestevenn 12 Jul 2012, 02:08

Det er mye bra her! Men husk at slik netting i bakken kan føre til brudd av klør. Jeg ville gravd ned revenetting for å sikre dem helt :)

Bilde
Må også spørre, hva er det på denne tallerken?

Veldig fine kaniner, og det ser veldig bra ut :)
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Innlegg Angel 12 Jul 2012, 02:20

Nei , jeg brukte bare img adresse og img da fikk jeg beskjed om att bilde var for stort.

Dette er helt nytt og vi driver og fyller på med jord og gress i fra skogen ( tuver ) om vi ikke har nettingen så stikker dem bare på 2 min .. dem er jo värre en gravemaskiner ! i fjor var det fler hull som vi gikk og tettet så dem ikke skulle stikke , men dem fant hele tiden ut nye veier , så når vi nå bygde nytt er det netting overalt ! Av erfaring så forsvinner denne nettingen i gjorden etter hvert , men vi hjelper den på traven.

På fatet er det raspa gullerötter , salat og litt ... hmm tror det heter is kjeks eller noe sånn på Norsk * glemt helt hva det heter * dette er ikke noe dem får hver dag ( kjeks ). Ellers er det pellest som er for kaniner jeg kjöper og gir dem. Nå om dagene går barna og samler in lövetann , sukkertopper og bringebär busker til dem :D
Angel

Innlegg sofiamor 12 Jul 2012, 10:52

Angel skrev:
Dette er helt nytt og vi driver og fyller på med jord og gress i fra skogen ( tuver ) om vi ikke har nettingen så stikker dem bare på 2 min .. dem er jo värre en gravemaskiner ! i fjor var det fler hull som vi gikk og tettet så dem ikke skulle stikke , men dem fant hele tiden ut nye veier , så når vi nå bygde nytt er det netting overalt ! Av erfaring så forsvinner denne nettingen i gjorden etter hvert , men vi hjelper den på traven.

Du kan bruke revenetting. Det er nok bare å stikke den ned et par meter i jorda. Da skal det sikkert gå bedre :) For det er også mye bedre enn å vite at kaninene kan klare å knekke tærne.

På fatet er det raspa gullerötter , salat og litt ... hmm tror det heter is kjeks eller noe sånn på Norsk * glemt helt hva det heter * dette er ikke noe dem får hver dag ( kjeks ). Ellers er det pellest som er for kaniner jeg kjöper og gir dem. Nå om dagene går barna og samler in lövetann , sukkertopper og bringebär busker til dem :D

Kaniner skal IKKE ha så mye gulrot. Hvis de skal ha gulrot, skal det helst være bare en cm. Det er fordi det er mye sukker i gulrot. Og kjeks! Det skal de aldri ha! Det kan jo være farlig for kaniner! Akkurat som at de skulle spist sjokolade! Det er giftig for kaniner!

Forresten -hvor mye pellets gir du? Og hvilken type?
Den beste pelletsen til kaniner er oxbowmerket. Man kan bestille fra nett. Eller få det på en dyreklinikk. Som kan kanin da.
Brukerens avatar
sofiamor

Innlegg KaninElskerMarthe 12 Jul 2012, 12:10

Det var VELDIG mye "mat", ja...
Busy, Billy, Bambi og Marthe <3
Brukerens avatar
KaninElskerMarthe

Innlegg Tussis bestevenn 12 Jul 2012, 15:38

Kjeks må du ikke gi, det inneholder mye gluten og stivelse. Jeg er enig med både Julia og Marthe, det er mye mat. Spesielt mye isbergsalat, som kan gi luft i magen, og også gulrotmengden kan kuttes ned. Husk at sukker er godmat for de uønskede mikroorganismene i magen - da blir det kolonisering og potensielt sykdom.
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Gå til Burløsninger, sikring av bolig og andre smarte tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester