Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Anbefalte dyreklinikker?

Tema her er sykdom, skader, unormal helsetilstand og kosthold

Re: Anbefalte dyreklinikker?

Innlegg Kristiin 20 Jul 2008, 18:04

monis skrev:
Kristiin skrev:Tr.heim dyreklinikk! ;)
LItt dyrere med bra service;)

Men hvilke og hvor mye erfaring har du med dem mht kanin? Utdyp :)

Sorry! Mente Trondheim dyreHOSPITAL ;)
Men jeg synes de er flinke skjenerdelt med alle dyr!
De tar god vare på dyrene mens de blir mehandlet. Når jeg var der med Lewis, snakket vi sammen en stund og helsen til kaninen, og hva problemet kunne vær.
Du trenger heler ikke vente noe lenge vis du kommer med uten og ha ringt. Men prisen stiger litt med kvaliteten. Ett minus er at jeg kan ikke huske at de hadde noe gnagerför!
~Ett liv uten dyr, er ikke ett liv~
NY-> http://www.kaninene.wordpress.com
Brukerens avatar
Kristiin
Etablert bruker

Innlegg Frèyja 07 Aug 2008, 13:54

Kan dette være en god dyrlege på kanin? [url]http://www.pårettspor.no/articles.html[/url] Jeg vet at denne dyrlegen obduserer kaniner for en oppdretter, viser til link: http://www.geocities.com/slysfjord/Journalnotater.html Har jo dog ikke testet henne ut selv, men hun virker veldig seriøs og vet tydeligvis mye om kaniners anatomi. Kanskje har noen vært på klinikken hennes?
Mvh,

Malin, Tuborg Johannes Lite & Frèyja;)
Brukerens avatar
Frèyja
Etablert bruker

Innlegg Luna 18 Apr 2009, 00:10

Paula Bracht Brynildsen som var veterinær på gamle Nebb og Poter (nå TAM dyreklinikk) skal begynne å jobbe på Nesodden Dyreklinikk i mai. Tenkte det kunne være av interesse for de som har brukt Paula tidligere og andre som er ute etter en erfaren kaninveterinær. De selger også Oxbow på denne klinikken.

Nesodden Dyreklinikk
Kapellvn 84
1450 Nesoddtangen
Tlf: 66 91 00 90
Hilsen Kaja, Luna og Lago

Besøk gjerne bloggen min - om hverdagsliv, veganisme, vegetarmat, katter og kaniner
Brukerens avatar
Luna
Moderator

Innlegg Lise TT 19 Apr 2009, 20:59

Gården Dyreklinikk, Bergen

De anbefaler riktig mat og jeg spurte litt spørsmål og de svarte bra. Alt ble gjort riktig når jeg kasterte kaninene mine og det var ikke noe problem med kaninene etterpå :)
Den anbefales sterkt av meg :)

PS: De selger Oxbow!
Sist endret av Lise TT den 23 Jul 2010, 11:54, endret 1 gang
Hilsen

Lise Tassen og Tara
Brukerens avatar
Lise TT
Etablert bruker

Innlegg Majamor 20 Apr 2009, 10:46

Mo Dyreklinikk

Her føler jeg at de har god peiling på kanin, tar kaninhelse alvorlig og er oppdaterte på det som skjer. De forhandler også Oxbow.

Den ligger i Mo i Rana:

http://www2.mo.dyreklinikk.no/
Njalla <3
Majamor
Etablert bruker

Innlegg Sandra 20 Apr 2009, 16:18

Sortland Dyreklinikk.

De er etter min erfaring flinke med kaniner og andre smådyr, og har tydeligvis stor erfaring.
De er også forhandlere av Oxbow pellets og høy. :)

Sandra
Sandra Marlèn
Brukerens avatar
Sandra
Etablert bruker

Innlegg Zeta 21 Apr 2009, 12:17

TAM Dyreklinikk på Lindeberg, gamle Nebb og Poter!

Uten tvil, hadde jeg ikke kommet dit med Burre så ville han ikke overlevd den alvorlige forstoppelsen han hadde.
Veterinær Tonje er helt super! Burre ble syk på en fredag, og var hos veterinær både fredag, lørdag og søndag uten særlig bedring. Heldigvis ble jeg tipset om Tonje av Marit her på forumet, så jeg dro med han dit mandagen. Der var han dagpasient tre dager, så fortsatte jeg medisinering osv. hjemme i over to uker. Slitsomt både for matmor og lille, men i dag så er han igjen en lykkelig og energisk kanin som nyter livet. De tok B på alvor, han fikk den beste hjelpen det er mulig å få og beroliget meg underveis. Lært mye om forstoppelse og hvor alvorlig det er, hadde jeg fortsatt med kun parafin og critical care ville det ikke gått bra - i følge Tonje ville han ikke overlevd. Han hadde også så mye smerter, og jeg fikk ikke smertelindring jeg kunne gi han hjemme før jeg kom til TAM. Det er også noe jeg syns er merkelig, det er jo smertefullt for en liten kanin å ha forstoppelse, og det de evt får på klinikk går jo ut etterhvert :|
Zeta
Etablert bruker

Innlegg Taekwondokanin 23 Apr 2009, 23:37

Smoothie skal steriliseres snart, helst før sommeren. Kastrerte jo Luffy på Smådyrakutten på Lillestrøm, fornøyd, men så fant jeg denne linken: http://www.nannestaddyreklinikk.no/index.html da jeg tittet over siden med Oxbow forhandlere. Dette er jo nesten rett der jeg bor, og jeg visste ikke engang at det eksisterte. Har ingen erfaringer der, og vet ikke om noen som har brukt stedet. Hvordan tror dere det ser ut, utifra hjemmesiden? Burde jeg ta en tur dit, vurdere å sterilisere Smoothie der?
- tina, luffy & smoothie
Brukerens avatar
Taekwondokanin
Etablert bruker

Innlegg Joanna 17 Sep 2009, 10:46

Jeg vil gjerne anbefale Follo Dyreklinikk i Ski til alle her på forumet. Jeg kastrerte hunnkaninen min der i går, og alt gikk kjempebra. Jeg følte meg godt mottatt, og prisen var veldig grei (1217,- for kastering av hunnkanin inkl smertestillende og antibiotika). Millie ble sydd med tråd som går ut av seg selv. Ett stort pluss (som viser at de er tilstede uansett hva) er at jeg fikk ett akuttnummer til en som jobbet hos dem dersom noe skulle skje i løpet av kvelden/natten. Dette gjorde jeg kunne senke skuldrene og slippe tenke "hva hvis..". Anbefales på det sterkeste! Denne klinikken fører også oxbow-produkter.
Hilsen Joanna og Millie
Brukerens avatar
Joanna
Etablert bruker

Innlegg Nusseliten 27 Des 2009, 13:57

Jeg vil anbefale Nøtterøy dyreklinikk. Jeg ser at den allerede er skrevet opp på kunnskapsskapsidene, men det står jo ingenting om den.

Første gangen jeg kom ditt ble jeg tatt godt i mot og fikk mange fine råd. De har mye kunnskap om kaniner og jeg føler at kaninen min alltid er i gode hender når vi drar dit. Et stort pluss er at de selger oxbow produkter der.
Mvh Linn

Hvil i fred Nusse <3 03.05.07 - 14.10.11.
Brukerens avatar
Nusseliten
Etablert bruker

Innlegg Dewee Verano 27 Des 2009, 14:40

Jeg vil anbefale Hafrsfjord (Små?)dyreklinikk. De selger oxbow og er flinke på hvertfall kastrering/sterilisering av kaniner. Dommer/lederen i Stavanger Kaninhoppere har kastrert alle kaninene sine der da hun sluttet med avl, tror det er 10 kaniner. De har også et veldig koselig og trivelig lokale. Vet forresten ikke hvilken narkose de bruker. :)
Brukerens avatar
Dewee Verano
Etablert bruker

Innlegg Akita 27 Des 2009, 17:33

Er det noen som vet om en god klinikk i nærheten av vestby? Skal sterilisere, og ønsker best mulig resultat! Er dyreklinikken i Vestby til og stole på? Er det noen som har erfaring med den?
// Akita og Rebekka ->
Brukerens avatar
Akita
Etablert bruker

Innlegg Christine 16 Jan 2010, 21:42

Grenland:

Porsgrunn Dyreklinikk er mitt førstevalg på kanin etter å ha besøkt de fleste klinikker i distriket. http://www.porsgrunndyreklinikk.no
De oppdaterer seg og virker til å ha interesse for kanin. Har bl.a deltatt på kurs hos Paula. Er etter min erefaring veldig gode på øyne og tenner. Er også Oxbow forhandler.
Christine
Brukerens avatar
Christine
Etablert bruker

Innlegg Luna 10 Feb 2010, 21:38

Har fått en melding fra Paula (som jeg nevnte noen innlegg over) om at hun skal begynne i ny jobb:
Min nye arbeidsplass er Sinsen Dyreklinikk, Hans Nielsens Hauges gate 50, 0481 Oslo. Telefon: 41 68 30 00.
Timebestilling fra kl 10:00 - 20:00.
De neste tre måneder vil jeg jobbe en 40 % stilling, tirsdager og fredager fra kl 10:00 til kl 17:00. Etter dette vil jeg jobbe 100 %, alle dager fra 10:00 - 17:00.
Nye og "gamle" kanin-eiere velkommen!
Hilsen Kaja, Luna og Lago

Besøk gjerne bloggen min - om hverdagsliv, veganisme, vegetarmat, katter og kaniner
Brukerens avatar
Luna
Moderator

Innlegg MötorHedda 23 Feb 2010, 18:23

Jeg har selv jobbet på Byåsen Dyrehospital i Trondheim, rikitgnok før de bygde om,men smådyrdama er den samme som da og hun er kjempeflink. Flink til å håndtere dyrene og god på behandlinger og diagnostisering.
Brukerens avatar
MötorHedda

Innlegg Katrine 25 Feb 2010, 11:31

Moss dyreklinikk:
Etter litt om og men etter hvor vi skulle kastrere Turbo, bestemte vi å gjøre det der. Vi hadde ringt rundt til flere dyreklinikker for å høre hvor gammel Turbo måtte være for å gjennomføre kastreringen, og det var noen som sa at han var enten altfor ung, eller at vi kunne ha gjort det tidligere. Da var han rundt 3 mnd. Moss dyreklinikk var den neste som faktisk sa at han kunne kastreres fra 3 mdn alderen. Vi veide han også bare for å sjekke at han ikke var undervektig.

Personalet er kjempehyggelige, hun i resepsjonen hadde også en kanin, så hun fortalte hvor liten risikoen er. De bruker også gassnarkose, som jeg har hørt er det beste. Da vi kom tilbake etter operasjonen fortalte de hvordan operasjonen hadde gått. De sa at han hadde drikket godt, men ikke spist så mye. Men han spiste som et uvær når vi fikk satt oss i bilen og slappet litt av.

Vel tilbake til klinikken, Moss dyreklinikk var utrolig flinke! :) I tillegg så har de en liten butikk med fôr, strøpelltes osv. de selger også Oxbow-produkter :thumbup:
"Feeling bored? One big jump will definitely solve the problem!"
- Turbo Nicko f. 20.06.09
Brukerens avatar
Katrine
Etablert bruker

Innlegg Inaaw 15 Apr 2010, 16:04

Liker veldig godt PetVett dyreklinikk på Ekeberg i Oslo ^^
Hyggelige ansatte, og hvis de ikke finner ut hva som er galt med kaninen, får du time med en kaninekspert som er der noen ganger, men har opplevd bare 1gang at de ikke var 100%sikre på hva det var, fordi midden kom igjen, men det gikk bort etter 2behandlinger.
Inaaw

Innlegg JonatanKanin 20 Apr 2010, 20:46

Sinesen dyreklinikk: http://www.sinsendyreklinikk.no

Edit. Nå jobber ikke Paula på Sinsen dyreklinikk lenger og de har ingen som er gode på kaniner der nå lenger.
Hilsen
Tuva, Lulu og ✝Tussi✝ d. 2013
Brukerens avatar
JonatanKanin

Innlegg Teddyogvilde 31 Mai 2010, 22:11

Vettres dyreklinikk. Spesialist på smådyr, og virker veldig flink. Selger bare oxbow produkter osv... Liten klinikk, og hun som eier det er kjempehyggelig. Har ikke hjemmeside, men her kan man se kart ogsånn;
http://www.dyreklinikk.no/vettre-dyreklinikk
Brukerens avatar
Teddyogvilde
Etablert bruker

Innlegg Jaga 01 Jun 2010, 10:10

Hei hei :)
Jeg er nye i forum men jeg trenge litt hjelp. Jeg vet at jeg snakke ikke så godt norsk. Jeg kommer ikke fra Norge, men jeg trenger litt hjelp. Meg and dattera mi fikk snill kaninjenta for en uke siden. Jeg vet ingen om dette kaniner (vaksinasjon eller tidligere sykdom) så jeg vil gjerne drar med kanin til leger. Kansje noen vet om godt leger til kanin området Stavanger, Randaberg eller Sandnes? Jeg blir veldig glad for det hjelpe
Hilsen Jaga

P.s. Beklager hvis jeg gjorde mange feil...
Jaga

ForrigeNeste

Gå til Helse og ernæring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 6 gjester