Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Kalle Kaninfor

Tema her er sykdom, skader, unormal helsetilstand og kosthold

Kalle Kaninfor

Innlegg kaninelsker3007 23 Mar 2016, 20:51

Hei, jeg har nettopp hatt kaniner for 2 uker siden, og den jeg kjøpte av ga meg litt igjen av Kalle Kaninfor. Nå som kaninene har spist opp alt har jeg tenkt å kjøpe en ny pose med for. Men da jeg søkte etter Kalle var det mange forumer som sier at kalle er dårlig mens andre sier at kalle er bra. Mange venner av meg anbefaler Kalle men er veldig usikker. Håper dere kan hjelpe! :D
kaninelsker3007

Re: Kalle Kaninfor

Innlegg Oliver4 27 Mar 2016, 21:34

Hei! Kalle kaninfor er ikke anbefalt til kaniner da den blant annet ikke dekker deres behov. Den absolutt anbefalte pelletstypen er fra Oxbow. Jeg legger ved en link som du kan lese på :) http://www.kaninboka.no/kosthold-og-ern ... inen-spise

Jeg foret også med kalle kaninfor for 3 år siden. Men jeg byttet til Oxbow så fort jeg så denne linken. Etter det har kaninene forandret seg totalt. De er slankere, de er kvikkere, virker gladere, spretter mer rundt og er generelt mer aktivt. :) Marit Emilie Buseth er en meget dyktig dame så jeg ville absolutt stolt på det som står i Den Store Kaninboken.
Oliver4

Innlegg kaninelsker3007 31 Mar 2016, 19:45

Tusen takk for svar, tips og råd!
Vet du om noe sted jeg kan kjøpe høy til kaninene mine? Høy i dyrebutikken koster sånn 1 kg for 108,- så dyrt! Det er ikke noen bonder/stall i nærheten av der jeg bor. Når jeg kjørte til de bondegårdene som er ganske langt unna for å høre med dem selger de bare 300kg ++ Jeg skal ikke ha så mye høy...
kaninelsker3007

Innlegg Oliver4 01 Apr 2016, 22:03

Da vet jeg dessverre ikke. Er det ingen du kjenner eller vet om som driver med hest heller? Spør de om de kan selge deg høyballe, eller om de vet om noen bønder eller andre som selger. Bortsett fra det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg :/
Oliver4

Gå til Helse og ernæring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester