Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Slapp og lukkede øyner

Tema her er sykdom, skader, unormal helsetilstand og kosthold

Slapp og lukkede øyner

Innlegg Helenakanin 03 Nov 2015, 23:30

Idag presterte lillesøsteren min å dusje kaninen min uten min tilatelse, hun brukte såpe og fønet kaninen etterpå. ( Dette fikk hun selvfølgelig streng beskjed om etterpå at ikke er aksetabelt) Etter jeg fant ut av dette tok jeg kaninen inn og prøvde å skylle av såpe restene, kaninen ( Flekken) ble veldig urolig og redd så jeg måtte bare gi meg etter en stund. Jeg tørket pelsen med håndkle helt til den var nesten helt tør, var bare bitte små partier som under stumpen og slikt som var vanskelig å komme til med. Etterpå gikk jeg for å kjøpe halm slik at det er varmt igjennom hele natten i buret. Dette er altså en ute kanin. Men nå ikveld tok jeg inn Flekken fordi jeg merket hun var ganske kald. Jeg har nå hatt henne inn i ett teppe i en ganske god stund, og hun virker unormalt slapp og lukker øynene når hun ligger inni teppet. Men når jeg tar bort teppet hopper hun så og si som hun pleier. Er hun bare sliten etter en skummel dag i dusjen, og slapper bare virkelig helt av? Eller er hun muligens blitt syk? Hun pleier å være ganske rolig, men liker ikke å sitte stille. Så er derfor jeg reagerer på oppførselen. Hun er fortsatt litt kald i pelsen, men hun blir varmere.

Hadde satt stor pris på hjelp! Kommer til å ringe dyrelegen imorgen, men er litt engstelig nå.
Helenakanin

Gå til Helse og ernæring

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester