Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Kaninpass i Oslo

Siste nytt, stemningslodding og informasjon fra ledelsen til kanin.org

Kaninpass i Oslo

Innlegg Pernille8 18 Jan 2011, 22:34

Hei! Vi har en nydelig 5 mnd gammel kastrert hannkanin av typen dvergkanin blanding av hermelin og løvehode. Han er en superfin kanin, ganske kosete og biter ikke. Men vi sliter med å finne pass til han i ferier ol. Er det noen som har tips om noen som tar imot kanin for pass og stell når vi er borte? Vi bor i Oslo.
Pernille8

Re: Kaninpass i Oslo

Innlegg Marit 19 Jan 2011, 00:47

Det er vel ikke så mange steder som tar i mot kaniner til pass. Det er også best for kaninen å være hjemme hos seg selv, så om dere får noen til å bo hos dere er det lurt. Det har jeg gjort en del ganger.

Jeg ser dere er nye medlemmer så da vil jeg benytte anledningen til å anbefale Den store kaninboka av Marit Emilie Buseth, det er meg. Der kan dere lese alt om kaninens atferd, helse og ernæring, samt gode råd om hvordan kaninen bor best ved å være mest mulig frittgående og sosial.
Jeg må også legge til at det er helt normalt at kaniner ikke biter, siden du nevnte det. :)
Marit. Forfatter av Den store kaninboka 2010 og Rabbit Behaviour, Husbandry and Welfare 2013 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... Id=5154217
Brukerens avatar
Marit
Moderator

Innlegg Chilli 20 Feb 2013, 13:33

Hei,

Jeg lurer også på om det finnes noen som kan passe kaninen vår i ferier i Oslo området. Det er helt klart at det er best om kaninen kan væere hjemme og det gjør man jo hvis mulig, MEN, spørsmålet er, om det er noen som kan passe den når man ikke har andre muligheter? Jeg har en dverg vedder/løvehode kanin (hunn, ikke sterilisert). Men, kanskje vi kan hjelpe hverandre Pernille, jeg tenker at man kanskje kan ha begge kaninene paralellt i perioder, vi har både inne og ute bur til vår kanin. Ta kontakt hvis det høres interessant ut. Mvh, Camilla
Chilli

Innlegg Tussis bestevenn 21 Feb 2013, 03:13

Du bør kanskje si hvor i landet du hører til? :)
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Innlegg Chilli 22 Feb 2013, 11:54

Vi har begge skrevet at vi bor i Oslo. Men hvis jeg finner en som er flink med kaniner og jeg vet at min kanin får det bra så kan jeg gjerne kjøre litt:)
Chilli

Gå til Nytt og nyttig

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest