Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Utebur på terasse

Spørsmål og svar om temperaturforskjeller, insekter, innhegninger, utebur etc

Utebur på terasse

Innlegg LilleJosephine 08 Mai 2016, 19:55

Hei!

I mangel av hage og plen, har jeg tenkt å sperre av en del av terassen som uteomeråde til kaninen vår. Det jeg lurer på om noen har tips om hva jeg kan bruke som bunn?
Tenkte jeg skulle kjøpe kunstgressmatte og legge på hele omeråde, med en dokasse eller to i hjørnene med strø i. Josephine er veldig flink til å bruke et spesielt hjørne i buret, så regner med hun vil gjøre det samme ute. Synes ikke det er like koselig om hun skal gå rett på plankene :)
Så er det noen som har tips å gi? :)
LilleJosephine

Re: Utebur på terasse

Innlegg Pala 11 Mai 2016, 01:11

Det beste er jo sponflis, og spesielt mye i dokassen hun er flink til og bruke :)
Hilsen Victoria, Jack, Sprett, Kinder, Dunhale, Tussi, Fluffy og meg
Pala

Innlegg Tussis bestevenn 10 Jul 2016, 03:35

Pala skrev:Det beste er jo sponflis, og spesielt mye i dokassen hun er flink til og bruke :)

Absolutt ikke. Spon støver mye og kan irritere flimmerhårene i kaninens hals, noe som over tid kan trigge mer alvorlige luftveisrelaterte problemer som blant annet astma eller støvallergi.
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Innlegg flekk 10 Jul 2016, 12:51

Min kanin bor på en terrasse, med hovedkvarter i et bur. Å gå på plankene fungerer fint. Dersom hun får et underlag av høy, vil også det fungere bra, samtidig som hun blir oppmuntret til å spise mer høy.
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Gå til Uterelatert forum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest