Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

nyklipt plen

Spørsmål og svar om temperaturforskjeller, insekter, innhegninger, utebur etc

nyklipt plen

Innlegg flekk 05 Jun 2015, 16:41

Slik jeg har skjønt det skal ikke kaniner være på gress som nettopp er klippet, på grunn av oljesøl. Kan man imidlertid ha kaninen på gresset med en gang man har fjernet det klipte gresset?
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Re: nyklipt plen

Innlegg flekk 08 Jun 2015, 15:03

Det nyklipte gresset er fjernet nå. Kan jeg trygt lufte Flekk der, uten at han får i seg oljerester?
Brukerens avatar
flekk

Innlegg flekk 03 Jul 2015, 20:44

Nå vokser det smørblomster på denne plenen. Flekk spiser dem ikke, men er det slik at de er veldig giftige?
Brukerens avatar
flekk

Innlegg Kodagutten min 26 Aug 2015, 18:17

Heisann! Synd du ikke har fått svar på spørsmålene dine, Victoria. Det er interessante spørsmål.
Jeg håper det går bra at jeg kommer med noen ekstra spørsmål?
-Hvor kommer oljen fra? Det nyklipte gresset, eller klipperen? (eller noe annet?)
-Er det bare det gresset som er klippet bort som er farlig, eller det som står igjen også? Dersom det kun er det som skal fjernes, vil det si at kaninene fint kan spise nyklippet gress hvis det er brukt oppsamler?

Jeg er usikker på hvor giftig smørblomst er, men jeg vet at det ikke gjør noe om kaninene spiser en og annen tørket blomst.
Hilsen Hilde, Koda og Happy
Brukerens avatar
Kodagutten min

Innlegg flekk 28 Aug 2015, 16:15

Jeg har lenge lurt på dette nå. Tror det er slik at oljeutslippet kommer fra klipperen, tror jeg har lest det her på forumet en gang.
Dessverre kan ikke jeg besvare spørsmålene dine, Hilde, siden jeg lurer på det samme selv ;) Men det er flott om noen kan gi svar om en bør unngå å slippe ut en kanin på nyklip plen.

Faktisk blir plenen Flekk bruker klipt hele tiden, men han pleier ikke å spise av gressrestene.
Brukerens avatar
flekk

Gå til Uterelatert forum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest