Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Ikea! :D

Innlegg som ikke passer i de andre kategoriene

Ikea! :D

Innlegg Oliver4 02 Apr 2016, 18:04

Hei!
Da jeg snart skal hente min kanin nr.5, tenkte jeg å ha den inne sammen med 1 kanin til. En venninne av meg og meg, skal da til Ikea og kjøpe "hol" til kaninene. Det jeg lurer på er om dere har noen tips til hva jeg kan kjøpe som kan være lurt, leker og aktivisering osv? :D
Oliver4

Re: Ikea! :D

Innlegg Neststen 03 Apr 2016, 23:32

Hei!

Mine kaniner elsker denne: https://animail.no/aktiveringsboll-3-fargad-6-cm.html - de løper rundt den på stuegulvet når vi fyller med litt gulrot eller pellets :D Den er mye billigere her enn i butikker, så anbefaler virkelig Animail! Nettbutikken slår de "vanlige" butikkene med sine prisene på nesten alle varer.

Ellers kan du kjøpe en kasse og putte pyntebark i. Perfekt å grave i for kaninene. Ettersom dette er et instinkt de har, vil de nok ganske naturlig grave i den og skjønne greia!

Ellers får kaninene mine ofte grener, gjerne med litt størrelse, hvor de spiser blader, knasker av barken og ellers kaster og flytter de grenene omkring. Typiske leker er også tunnel, pappesker med forskjellige "etasjer" så de får hoppet og gnagd litt, og kurver av høy eller tre.

Lykke til med ny kanin :D
Neststen

Re: Ikea! :D

Innlegg Oliver4 09 Apr 2016, 00:31

Suverent! Takk for svar! :D
Oliver4

Gå til Generelt kaninforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 2 gjester