Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Han fortjener et bedre hjem

Innlegg som ikke passer i de andre kategoriene

Han fortjener et bedre hjem

Innlegg Kaninlover 08 Jan 2016, 23:23

jeg har en 3 år gammel utekanin. Han har et stort bur og jeg gjør alt jeg kan for å holde det renslig og gi han næringen han trenger. Men jeg synes han fortjener et bedre hjem, har desverre ikke tid til å ta han ut av buret hver dag. Så da tenker jeg på å gi han bort.(jeg driver aktivt med håndball 5-6 ganger i uken + i tilegg har skole og er super opptatt av gode karakterer for øyeblikket, ikke at det er viktig, men så grunnen blir mer forståelig, hehe) Men, jeg er livredd for å gi han vekk til noen som kommer til å presse han inn i et lite kaninbur og at han får det helt forferdelig. Det er alt for mange forferdelige kanineiere der ute. Eventuelt kan avliving være en mulighet, men det og blir liksom feil. Så får jeg sååå dårlig samvittighet når jeg ikke har den tiden han fortjener :( Noen så har noen tips til hva jeg kan gjøre?
Kaninlover

Re: Han fortjener et bedre hjem

Innlegg Diegoxbella 29 Mar 2016, 17:33

Huff da, trist å høre at dumå gi han bort :(
Personlig tror jeg ikke det er en god ide å avlive den, med mindre du ikke finner hjem i det hele tatt. Snakk med nærmeste dyrebeskyttelse, så finner de et fosterhjem fram til kaninen er omplassert. Dyrebeskyttelsen følger godt med på hjemmet til kaninen :D Du kan selv besøke fosterhjemmet for å få se kaninen din ;)
Maryam, Diego & Bella
Diegoxbella

Gå til Generelt kaninforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest