Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

noen spørsmål angående Musli

Innlegg som ikke passer i de andre kategoriene

noen spørsmål angående Musli

Innlegg lillin 24 Des 2015, 00:49

Hei, når jeg tar opp Musli, når jeg skal klippe klørne hans og ta på ham sele begynner han og gnisse med tenna noe innmari.
Hva kan jeg gjøre med det og er det noe alvorlig ? Lillin er også mye tammere og gjør ikke dette, kan det hende Musli gnisser med tennene fordi han er redd eller nervøs ?

Musli virker også syk, selv om han kanskje ikke er det, han er redd for meg og skikkelig sky, han er altfor tynn og man kan kjenne beina hans og ryggraden men det blir bedre nå som de får kraftfôr igjen og mer høy enn vanlig.
Hva kan jeg gjøre for og hjelpe Musli ?

Grunnen til at han er sky er nok fordi mine venner pleide og ta ham opp etter øra og nakkeskinnet siden de mente kaniner ikke har vondt av det men jeg synes det motsatte, alle har jo følelser både mennesker og dyr. Og at de ikke brukte tid på og gjøre Musli og de andre 16 kanina tamme.

Dette ble litt for mye og ganske hulter til bulter men håper noen kan svare på mine spørsmål :help:
Ps. Kom ikke på noe bedre tittel enn "noen spørsmål angående Musli".
Hilsen Laura og kaninene Musli og Lillin :)
lillin

Re: noen spørsmål angående Musli

Innlegg Diegoxbella 01 Jan 2016, 17:31

Kaniner gnisser tenner når de koser seg, men jeg tror ikke at Müsli koser seg i hans tilfelle, slik jeg har forstått beskrivelsen. Jeg tror nok å ringe dyrelegen er det beste. De vet hva de skal gjøre :D
Lykke til :thumbup:
Maryam, Diego & Bella
Diegoxbella

Re: noen spørsmål angående Musli

Innlegg flekk 19 Jan 2016, 18:17

For meg høres det ut som han trenger en tur til dyrlegen, dersom han virker syk.
Det er ikke vanlig at kaniner koser seg når de klipper klør eller får på sele(pleier han å like det?). Gnissing er også et tegn på sykdom, mens lave kjevebevegelser er tegn på behag.
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Gå til Generelt kaninforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] og 6 gjester