Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

kjønnsbestemelse brystvorter

Innlegg som ikke passer i de andre kategoriene

kjønnsbestemelse brystvorter

Innlegg maraxion 05 Des 2015, 21:45

Heisan.
Vår lille kanin vi fikk fra oppdretter skulle være en hann. Men etter 17 uker ser vi ingen tegn til baller. Men vi kjenner tydelige brystvorter. Men har begge kjønn dette?
maraxion

Re: kjønnsbestemelse brystvorter

Innlegg ZakuraRabbit 06 Des 2015, 01:04

Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Innlegg maraxion 06 Des 2015, 12:03

ZakuraRabbit skrev:http://kanin.org/kjonnsbestemming

Takk, har lest på den tidligere. Men som det står kan det være vanskelig å bestemme kjønnet. Håpte dermed overnevnte kunne bidra til å avklare det.
maraxion

Innlegg flekk 12 Des 2015, 13:43

Hvordan oppfører han seg da? (hannkaniner markerer mer enn hunner)Hannkaniner har forresten to tydelige klumper under. Kanskje det er de du mener når du nevner brystvorter. Ta gjerne bilde, så kanskje jeg kan hjelpe deg :)
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Innlegg maraxion 13 Des 2015, 11:11

flekk skrev:Hvordan oppfører han seg da? (hannkaniner markerer mer enn hunner)Hannkaniner har forresten to tydelige klumper under. Kanskje det er de du mener når du nevner brystvorter. Ta gjerne bilde, så kanskje jeg kan hjelpe deg :)

Hei Victoria :)
Nei det er akkurat det, ingen tydelige baller og det er snodig. Men når jeg sier brystvorter mener jeg at han har flere av de små klumpene bortover magen. Om det kalles brystvorter på kanin tviler jeg vel på, men ingen ide :) Men siden mange pattedyr har dette for begge kjønn var jeg i tvil om det var avgjørende.

Kaninen markerer endel, men det husker jeg den hunnkaninen min gjorde også ser du så usikker.
maraxion

Innlegg flekk 13 Des 2015, 12:13

Skjønner at du blir forvirret. For meg høres det nesten ut som en hunnkanin, i og med at de to rosa klumpene ikke er der. Men jeg er ingen ekspert, i og med at jeg aldri har hatt hunnkaniner før(har hatt tre hannkaniner). Kanskje en dyrlege kan finne ut hvilket kjønn det er? :) Ellers så er det ikke hastverk så lenge du bare har en kanin.
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Gå til Generelt kaninforum

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester