Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Voksen kaninjente omplasseres (Oslo)

Informasjon fra Dyrebeskyttelsen/dyrevernsorganisasjoner om problematikken hjemløse kaniner, kaniner ute til adopsjon og oppdateringer rundt deres arbeide.

Voksen kaninjente omplasseres (Oslo)

Innlegg Lilleplutt 09 Sep 2015, 15:10

Hei! Siden jeg adopterte Piddi i juni av bekjente, har jeg hatt god bruk for forumet og kunnskapen som deles her. Dermed vender jeg meg hit i håp om noen kan hjelpe meg.

Piddi er en fire år gammel, grå liten koseklump. Jeg tror hun må være en løvehode-blanding, for hun har en utrolig kul sveis. Som nevnt adopterte jeg henne av bekjente som ikke lenger kunne ha henne, og dermed vurderte avlivning. Hun kom hit som ganske sky og lite kontaktsøkende, nå er hun en helt annen kanin. Det beste hun vet er dill og å bli klødd i nakken. Som regel er hun ganske insisterende på at det er hun som fortjener mest kos, men hun er også flink til å gi kos tilbake. Hun er kjempesosial og kommer løpende i møte med deg når man nærmer seg området hennes. Hun er aller søtest når hun kaster seg over på ryggen så alle fire bena stikker opp i lufta. Hverken jeg eller forrige eier har hatt henne sammen med andre kaniner. Jeg kan imidlertid ikke tenke meg noe annet enn at det skal gå helt fint, for Piddi er så snill, og de få gangene hun har murret/gryntet til meg har vært hvis hun tror jeg skal ta maten fra henne.

Hun bar preg av å ikke ha blitt tatt så godt vare på i sitt forrige hjem, og kom hit med de lengste kaninneglene jeg noen sinne har sett. Hun liker ikke å bli løftet, men jeg har brukt god tid på å gjøre henne sånn nogenlunde komfertabel med negleklipp, og hun ligger nå i ro til jeg er ferdig å klippe. Siden hun kom hit har hun hatt sitt eget område med bur som alltid står åpent, og matter som hun løper på. Hun er ikke kastrert enda, men hun har blitt kjempeflink til å bruke dokassa si, og selv om hun enda slipper noen kuler litt rundt omkring har hun nærmest sluttet helt å tisse utenfor kassa. Hun er ikke helt trygg på parketten, men kan snike seg over gulvet hvis jeg rister i matskåla på andre siden av rommet. Hun spiser Oxbow pellets og høy, og får salat til frokost.

Jeg har blitt så vanvittig glad i Piddi den tiden jeg har hatt henne og det er dermed med tungt hjerte at jeg skiver dette. Hun jeg deler leilighet med er allergisk, og hun tåler ikke at Piddi bor her lenger. Jeg kvier meg for å legge henne ut for omplassering på for eksempel finn.no, jeg vil være sikker på at hun kommer til et godt hjem med kaninvandte mennesker som vil gi henne masse kjærlighet og oppmerksomhet.

Jeg håper at kanskje noen her inne ønsker/kjenner til noen som ønsker seg en utrolig flott kanin, eventuelt kan tipse om andre steder jeg kan henvende meg?

Piddi, også kalt Plutti/Lilleplutt
Bilde
Lilleplutt

Gå til Hjemløse kaniner og omplasseringsarbeide

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester