Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Anbefale dyrlege

Spørsmål, svar og erfaringer i forbindelse med kastrering/sterilisering

Anbefale dyrlege

Innlegg Neststen 25 Des 2015, 17:39

Hei og god jul :D

Jeg skal sterilisere kaninen min nå, da hun runder to og noen uker og det er virkelig på tide. Jeg har noen spørsmål vedrørende priser og forskjellige dyreklinikker. Ser i andre forumer at prisene er svært varierende og noen er trolig utdaterte også.

Jeg holder til i Bærum og grenser til Oslo. Noen som har god erfaring med noen dyreklinikker i dette området? Har vært hos flere dyreklinikker her, men tenkte det er lurt å høre litt rundt :D

Så er det noen som kan anbefale en god veterinær, hvor dere eventuelt selv har sterilisert kanin? Hva ligger i så fall prisene rundt??

Takk på forhånd :)
Neststen

Re: Anbefale dyrlege

Innlegg Neststen 11 Jan 2016, 17:00

Ingen som kan tipse om noen flinke dyrleger? :hjelp:
Neststen

Innlegg Lyra 16 Jan 2016, 02:38

Hei,

Jeg er i samme situasjon - jeg bor i Oslo og har en hannkanin på 5 måneder og en hunnkanin på 3 år som skal kastreres/steriliseres nå etterhvert.

Ettersom jeg ikke har gjort dette før og var usikker på hvilke veterinærer som anbefales, tok jeg kontakt med dyrebeskyttelsen, som tar inn og kastrerer mange kaniner hvert år. De anbefalte Storo Dyreklinikk, og da spesielt veterinæren Anja (http://www.storodyreklinikk.no/kontakt-oss). Hun har spesialisert seg på kanin, og det er hit dyrebeskyttelsen sender sine kaniner. I samme kjede anbefalte de også Tonje ved Ryen dyreklinikk (http://www.ryendyreklinikk.no/om-oss) for kanin.

Prisene bør være det samme ettersom begge klinikkene tilhører samme kjede:
Hunnkanin: 2,340 kr
Hannkanin: 1,495 kr

Dette inkluderer helsetest, observasjon og smertestillende. Kaninen din får også en egen medisinsk journal hos veterinæren, så de kjenner til ditt kjæledyr.

Det er mulig andre på forumet kan komme med flere anbefalinger nærmere deg.
Lyra

Innlegg flekk 19 Jan 2016, 18:22

Kanskje du finner noe her: http://kanin.org/dyreklinikker

Det skal visst være gode dyrleger i Oslo.
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Innlegg Pala 19 Jan 2016, 22:24

Hei
Jeg var oss en dyrlege som jeg I_K_K_E vil anbefale: Nøtterøy dyreklinikk anbefaler jeg alle dere som vil hjelpe dyrene deres om og holde seg unna! ALDRI NØTTERØY DYREKLINIKK! De snakket om og avlive Victoria fordi hun hadde et brukket ben, men vil dere til en bra dyrlege, så gå til dyrlegen i Hurum!!!!!GJØR DET! Han satte på bandasje på Victoria, og i dag hopper hun fornøyd rundt! Den tiden var grusom! På dyrlegebordet i Hurum, der hun sto med smerter i benet som var brukket, dyrlegen vridde bene på plass (huff a meg!) og satte på bandasje. Victoria puffet meg i panna da hun sto der, som at hun ville si : dette går bra.....I dag er hun en kaninfrøken, som bor rett ved siden av Sprett, og dem begge er helt tussete! Man må ikke alltid operere, selv om en kanin har for eksempel et brukket ben!
Hilsen Victoria, Jack, Sprett, Kinder, Dunhale, Tussi, Fluffy og meg
Pala

Gå til Kastrering/sterilisering

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester