Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Vanskelige ord

Spørsmål, svar og erfaringer i forbindelse med kastrering/sterilisering

Vanskelige ord

Innlegg Kodagutten min 17 Sep 2015, 20:58

Hei!
Jeg har kontaktet dyrlege angående kastrering. Det er et par setninger jeg ikke skjønner hva betyr. Er det noen som kan hjelpe meg? (Gjerne så snart som mulig)

Jeg tror dyrlegen har svart på om de bruker gass som narkose, men siden jeg fikk svar på flere spørsmål i en sammenhengende tekst er jeg ikke helt sikker.
Kaninene blir sederte, og ligger med oksygenmaske, eventuelt med anestesigass ved behov, under inngrepet. Så lenge jeg har jobbet her har vi aldri mistet noen kaniner under anestesi.
Hilsen Hilde, Koda og Happy
Brukerens avatar
Kodagutten min

Re: Vanskelige ord

Innlegg Oliver4 20 Sep 2015, 15:00

Hei! Anestesi betyr vel at de blir lagt i narkose, at de blir bedøvd da. Anestesigass vil jeg tro er den gassen de bruker for å bedøve. "Sederte", er jeg ikke sikker på egt, men vil tro at det er noe av de samme som at de ligger i narkose, at de er bedøvde.
Jeg er ikke sikker på at det her er riktig, så hvis noen er uenig så må de si i fra, hehe :D

Kodagutten min skrev:Hei!
Jeg har kontaktet dyrlege angående kastrering. Det er et par setninger jeg ikke skjønner hva betyr. Er det noen som kan hjelpe meg? (Gjerne så snart som mulig)

Jeg tror dyrlegen har svart på om de bruker gass som narkose, men siden jeg fikk svar på flere spørsmål i en sammenhengende tekst er jeg ikke helt sikker.
Kaninene blir sederte, og ligger med oksygenmaske, eventuelt med anestesigass ved behov, under inngrepet. Så lenge jeg har jobbet her har vi aldri mistet noen kaniner under anestesi.
Oliver4

Gå til Kastrering/sterilisering

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest