Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Dvergkanin - Monika Wegler

Her finner du artikler, linker og materiale om kanin. Presenter og evt link til materiale du har funnet som du vil dele med andre. Husk copyright også her på nett

Re: Dvergkanin - Monika Wegler

Innlegg Marit 10 Mai 2010, 13:32

Boken vil komme i bokhandelen, og i enkelte dyrebutikker. Den vil også selges via forlagets nettside og Dyrebeskyttelsens nettbutikk. Vi forsøker å nå ut til så mange som mulig. Det samme vil trolig skje i Danmark, hvor tilstanden og kunnskapsnivået er veldig dårlig. Forlaget har en egen markedsavdeling som jobber med saken, jeg prøver bare å bli ferdig...noen dager på overtid.

Målet er å nå ut til så mange kaniner som mulig. Boken blir ganske omfattende altså, men det er viktig for å gi en grunnleggende forståelse for hvordan dyrene fungerer både anatomisk og atferdsmessig. Det har vært spennende å jobbe med, og jeg har hatt et nært samarbeid med kaninekspertise i USA og England, slik at det også skal være en oppdatert bok. Enkelte land ligger som kjent ca 20 år foran oss på visse områder...

Jeg har også kontakt med kaniner i mange land. Kaniner rundt i hele verden faktisk. Kaniner fra Japan, Australia, USA, Canada, Hellas, Tsjekkia, FInland, Danmark. Østerike, Tyskland, UK, Italia og selvfølgelig våre kaniners hjemland Spania bidrar med bilder og en liten oversikt over tilstanden i enkelte land. Japan er faktisk et av de bedre stedene. Mange bortskjemte kaniner der... :D Mye god informasjon også, og egne kaninleger. Informasjonen er selvfølgelig kun på japansk, og jeg kan ikke det altså, men har noen spanske venner som snakker japansk. Folk bidrar overalt. Gøy. Og selvfølgelig norske kaniner. De er det jo flest av. :D
Marit. Forfatter av Den store kaninboka 2010 og Rabbit Behaviour, Husbandry and Welfare 2013 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... Id=5154217
Brukerens avatar
Marit
Moderator

Innlegg ilovemyrabbits 10 Mai 2010, 13:57

så spennende:D jeg og kaninene mine gleder oss stort!!
ilovemyrabbits

Innlegg flekk 08 Jun 2014, 09:58

Dvergkaninboka til Monica Wegler innholder utrolig mye feilinformasjon. Men hun har faktisk skrivd en bok flere år senere, Dvergkaninen min, hvor hun faktisk advarer mot kattesand og gnagerblandinger. Jeg stoler selfølgelig ikke på alt som står her, siden hun skriver brokkoli og gulrot som sterkt anbefalte grønnsaker og andre småfeil. Hun skriver også mye riktig(men ikke alt, f.eks syntes jeg hun bruker for små bur og jeg liker ikke at hun avler på kaniner)
Jeg mener at hun har lært mer i denne boka, til forskjell fra den første.
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Forrige

Gå til Kaninrelaterte fagartikler, linker og boktips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester