Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Dårlig næringsinnhold + feilinformasjon om raser

Her finner du artikler, linker og materiale om kanin. Presenter og evt link til materiale du har funnet som du vil dele med andre. Husk copyright også her på nett

Re: Dårlig næringsinnhold + feilinformasjon om raser

Innlegg Tussis bestevenn 26 Des 2011, 23:34

Nei, det skjønner jeg jo godt, Zakura, men dette er hefte som blir sendt med alle kaninkjøpere. Skal de få et bilde om at kaniner har det bedre alene fordi dyrebutikken ikke anbefaler kaniner sammen?
Det er veldig mange motstridende ting i heftet. De anbefaler ikke to sammen, men lenger ned snakker de om "flokkdyret" kanin som er svært sosialt og trenger sosial kontakt. Hvis de vet dette, hvorfor anbefaler de ikke at kanineiere skal ha to eller flere sammen?
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Innlegg Vitania 18 Jan 2012, 08:42

Jeg har ikke lest så mye på de brosjyrene, men de selger nå oxbow og andre gode produkter nå. I alle fall i Kristiansand.
Er en av de bedre butikkene her, vil jeg si.

Men det dere siterer er jo ikke spesielt bra, nei.
Brukerens avatar
Vitania

Innlegg -Kristine 18 Jan 2012, 14:27

Kommer ikke inn på siden, men etter å ha lest alle kommentarene deres, skjønner jeg hva det handler om. Selvfølgelig er det ikke riktig å legge ut feilinformasjon, men om denne siden er skrevet/sist redigert for år siden, er det kanskje ikke så rart det står mye feil her. Det er mange (jeg var selv en tidligere) som trodde fullt og helt på at kaniner var gnagere, trivdes best alene, skulle spise en kopp gnagerblanding + bittelitt høy, bo på sagflis, vitaminvann, masse gulrot, sjokoladedrops, bli bært rundt og bo i små bur. Derfor er det viktig for de som har riktig kunnskap om kaniner, sprer dette videre og forsøker å gjøre det slik at alle kaniner får det som egner seg til dem - høy, litt pellets, omsorg (men ikke bære rundt på), masse plass og aktivitetstilbud, kompis (helst) og friskt vann. Kaniner er fantastiske dyr og fortjener å bli behandlet slik de bør.
Kaninsuss fra Eddie, Lars og lille Ludvig.

Besøk gjerne bloggen vår: http://www.lapins.blogg.no.
Brukerens avatar
-Kristine

Forrige

Gå til Kaninrelaterte fagartikler, linker og boktips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest