Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Dyrebutikkbur!

Kaninsikre bolig og ellers diverse smarte løsninger og nyttig kaninutstyr

Dyrebutikkbur!

Innlegg FreddogFløffy 08 Jul 2012, 13:45

Har tre dyrebutikkbur, slike med plastbunn og sånn netting-greier til lokk..
http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk ... odid=16023
Slike bur!

Jeg bruker ikke disse burene til noe, har ikke kaninene i de en gang siden de har egene binger som er mye større en disse små burene.
Så det jeg lurer på, kan man bruke de til noe? Gjærne til kaninene, men ikke som BUR eller at kaninene skal BO inne i de!

Håper dere skjønner spørsmålet mitt.. FreddogFløffy
Fredd, Fløffy og Fido<3
FreddogFløffy

Re: Dyrebutikkbur!

Innlegg KaninElskerMarthe 08 Jul 2012, 13:49

Jeg bruker bunnen fra det aller minste dyrebutikkburet (som jeg fikk Bambi i) som dokasse til Billy, også har Bambi en mindre plastboks uten lokk ;)
Busy, Billy, Bambi og Marthe <3
Brukerens avatar
KaninElskerMarthe

Innlegg FreddogFløffy 08 Jul 2012, 14:09

Ja, det er jo lurt å bruke det som dokasse.. Har vært inne på tanken, men har gitt den opp siden guttene mine er urenslige som FY!
Nå skal de jo kastreres og bondes etter hvert, så da er det jo et håp om å kansje kunne bruke en av bunnene som do! Har tre slike bur jeg! :/
Fredd, Fløffy og Fido<3
FreddogFløffy

Innlegg Tussis bestevenn 08 Jul 2012, 14:39

Jeg hadde den største versjonen av slike innebur, og brukte som reisebur. Jeg ville spart på ett iallefall som reisebur. Husk å sikre det med en skillevegg med et lite hull i, slik at kaninene ikke blir slengt langt ved evt. bilkrasj. Jeg kan sende deg min fremgangsmåte på dette på PM om du ønsker.

De to andre ville jeg brukt som dokasser. Kaniner liker å ha store dokasser, og gjerne flere dokasser. Men det kommer jo klart an på hvor mye plass de har til disposisjon.
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Innlegg FreddogFløffy 09 Jul 2012, 19:41

gjærne det!
Fredd, Fløffy og Fido<3
FreddogFløffy

Gå til Burløsninger, sikring av bolig og andre smarte tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest