Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Men kaninen gnager på ledningssamleren...

Kaninsikre bolig og ellers diverse smarte løsninger og nyttig kaninutstyr

Innlegg Harefrøken 09 Mar 2006, 00:30

Rabalder er et supert navn både på kanin og på ledningssamlere :lol:

MEN: Hva gjør man når kaninen (nå bør H føle seg truffet her) gnager på ledningssamlerne??? Har allerede skiftet ut en del tre ganger. :?
Brukerens avatar
Harefrøken
Etablert bruker

Innlegg Marit 09 Mar 2006, 01:58

Da må du vel rett og slett ha skjulte ledninger da.... I mangel av dyktig håndtverkere har jeg en hel del ledninger bak pianoet, bak en treplate som står under senga etc...

Forøvrig har jeg arvet noen gamle ledningssamlere av Harefrøken...
...og de fungerer bra. Petter er ikke veldig interessert.

:?
Marit. Forfatter av Den store kaninboka 2010 og Rabbit Behaviour, Husbandry and Welfare 2013 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... Id=5154217
Brukerens avatar
Marit
Moderator

Innlegg monis 09 Mar 2006, 02:06

Min kanin er ikke begeistret for slik bred blank tape... Kanskje du kunne testet ut å tape en lengde og se om det gjør susen? :D
Mona - kanin.org
Brukerens avatar
monis
Administrator

Innlegg Tuna 09 Mar 2006, 16:37

Dette krever litt arbeid og kan føre til litt griseri, men om man tar elektrikkerteip (eller teip med et godt lim som ikke tørker ut så fort) og ruller det rundt der de pleier å tygge med limet ut, så vil nok tyggingen stoppe. :)
Et par forsøk ble gjort, men å sette fast værhårene i den teipen var ikke behagelig, så det ble fort slutt på tyggingen.
Ca 2mnd etter at jeg satte på teipen tok jeg den av og han har ikke prøvd seg en eneste gang.
Høres litt brutalt ut, men ledningen det gjaldt for meg fører 220V og er ganske dødelig og det var det eneste som fungerte hos meg. Slik bitterspray o.l ble bare ignorert.

Lykke til!!! :)
tid er en fantastisk ting, man må bare finne den først...
Brukerens avatar
Tuna

Innlegg Harefrøken 09 Mar 2006, 22:48

Skal forsøke å teipe over hullene i ledningssamleren. Lurt å ha limsiden ut. Fastklistrede barter høres avskrekkende ut på meg i hvert fall. :lol:

Kan dessverre ikke gjøre noe særlig med opplegget her pga leieforholdet.
Brukerens avatar
Harefrøken
Etablert bruker

Gå til Burløsninger, sikring av bolig og andre smarte tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest