Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Hva må man tenke på?

Kaninsikre bolig og ellers diverse smarte løsninger og nyttig kaninutstyr

Hva må man tenke på?

Innlegg Oliver4 09 Jan 2015, 23:02

Hei! Jeg skal sette inn kaninen min Sid på rommet mitt, til våren/sommeren. Skal gå til innkjøp av kompostbinger så får han noe større plass å løpe på enn om han skulle stått i ett bur. Han har et reisebur som han bruker mye der han står nå (i stallen), så kommer til å ta med det inn. Det jeg lurer på er om jeg skal tenke på noe spesielt? Hvordan har dere festet kompostbingene så de sitter inntil veggen? Er de veldig bevegelige når de står rett på gulvet, lealause (?) liksom? (skal ha ett teppe der han skal stå da så ikke han sklir) Er det noe annet jeg skal huske på? :)
Har hatt kaniner inne før, men da har de stått i bur om nattaen og gått løse om dagen men vil prøve noe nytt og forsikrer meg litt ved å spørre her om jeg har glemt noe ^^
Ledninger og kontakter er sikret allerede :D
Takker for svar! :D
Oliver4

Re: Hva må man tenke på?

Innlegg ZakuraRabbit 10 Jan 2015, 12:49

Jeg festet mine til veggen med en krok. Hadde gjerde hele veien rundt så han ikke skulle komme til ledningene bak.

De kan flytte seg litt, men jeg hadde plassert det i et hjørne så det ikke skulle forsyves for mye.
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Innlegg flekk 10 Jan 2015, 13:04

Du burde også ha en dokasse med høystasjon :) Er Sid dotrent?
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Innlegg Oliver4 10 Jan 2015, 20:19

Ja han er dotrent. Jeg kommer til å bruke samme do som han har ute til bruk inne. Dokasse med høystasjon er han også vant med så det er ordnet : D

Takk for svar begge to : D
Oliver4

Gå til Burløsninger, sikring av bolig og andre smarte tips

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester