Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Legge inn bilder - Photobucket//Oppdatering

Forumreglene og retningslinjene skal leses av alle! Her får du også hjelp til tekniske forumting eller kan stille spørsmål om forumet.

Legge inn bilder - Photobucket//Oppdatering

Innlegg Albino 19 Jul 2015, 00:07

Vet det er allrede er et innlegg som forklarer dette her, men siden photobucket har oppdatert seg tenker jeg jo at det kan være greit å oppdatere dette her også, vel det er jo min mening da.

Er greit å registrere seg, tar jo ikke lang tid heller >http://photobucket.com <

1. Kommer til å se noe lunne sånt ut:

Bilde
Så er det bare å trykke på "upload" , det spiller ingen rolle av hvilken de to du trykker på. Begge to leder deg til samme sted.

2. Da du har trykket på "upload", skal du komme til noe som ser akkurat sånn ut:
Bilde
Du trykker da på
"choose photos & videos", det går an å laste opp mange samtidig, om du ikke vet helt hvordan så klikker du bilde du vil ha og bare drar musen ned over til de bildene du vil laste opp. Omtrent sånn som dette:
Bilde

3. Når det er ferdig lastet opp kommer det til å se sånn ut:
Bilde
Om bildet ditt er større enn 800 piksler trykker du på "Edit Photos". Om du greier å klikke deg ut av det eller må/vil redigere andre bilder klikker du deg inn på "library" og gjør som dette her og klikker på edit:
Bilde

4. Nå har du komt så pass langt at du vil komme til noe som ser sånn ut:
Bilde
Nå har jeg redigert vekk de andre effektene da jeg egentlig bare skal vise hvordan du kan endre størrelse, dette gjør du med å trykke på "resize".
Bilde
Bildet kan ikke være mer enn 800 pikseler, så da bare skriver du inn 800.
Bilde
Da du har gjort det klikker du på den blå knappen hvor det står
"apply" Du ser nok ikke skriften så godt, men du kan se den blå knappen på de to øverste bildene.

5. Da dette er gjort skal du klikke på
"save" :
Bilde
Som dere ser har jeg også valgt å erstatte det orginale bildet, da det eneste jeg gjorde var å endre størrelse og vil ikke ha to helt like bilder stående.

6. Nå ser du en liten firkantet boks av bildet ditt, da er det bare til å klikke på den og bildet blir forstørret. På høyre side kommer dette opp:
Bilde
Her kan du velge om du vil klikke på:
"direct" eller "img"

6.1 - Om du velger å gjøre det med direct må du trykke på "img" som er såklart når du skrivet et innlegg:Bilde
Så limer du linken mellom de to img boksene, som er vist i gifen.

6.2 - Om du velger å gå for den som allrede står "img" på på photobucket blir det litt sånn som dette:
Bilde
Her ser dere noe som dukket opp annet enn "img" hvor det står "url" dette gjør slikt at om du klikker på bildet så leder det deg til siden. Om dette er noe du vil ha, så er det lovt, om du ønsker det fjernet følger dere bare med på det jeg gjorde i gifen.
-
Og slikt kan resultatet bli:
Bilde
Dette er et bebi bilde av Kinder.

Haha, om du føler jeg har glemt noe, gjort noe feil, eller om noe var forvirrende, så får du gi beskjed. Så kan jeg bare hive meg inn i å endre det.
Rest in Peace Niwia 20.02.15 & Eluna 27.11.15 ~

Albino, Ninja, Samurai og Mango - Kinder og Snøball & eier Naomi
Albino

Re: Legge inn bilder - Photobucket//Oppdatering

Innlegg flekk 19 Jul 2015, 11:11

så flott at du har laget en slik ny oppdatering. Selv syntes jeg tinypic er enkel å bruke :)
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Re: Legge inn bilder - Photobucket//Oppdatering

Innlegg Albino 21 Jul 2015, 00:19

flekk skrev:så flott at du har laget en slik ny oppdatering. Selv syntes jeg tinypic er enkel å bruke :)

Trengtes en liten oppdatering da nettsiden også er oppdatert ;p. Bruker selv tinypic til tider.
Rest in Peace Niwia 20.02.15 & Eluna 27.11.15 ~

Albino, Ninja, Samurai og Mango - Kinder og Snøball & eier Naomi
Albino

Gå til Forumregler og hjelp

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest