Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Hvorfor er disse(bot'ene) her?

Forumreglene og retningslinjene skal leses av alle! Her får du også hjelp til tekniske forumting eller kan stille spørsmål om forumet.

Hvorfor er disse(bot'ene) her?

Innlegg flekk 14 Sep 2014, 20:27

Dette spørsmålet er sikkert blitt stilt før, og jeg tror jeg har fått med meg at de er noen slags roboter. Det gjelder Google Adense(bot), google(bot) osv.
Men hvorfor er disse på forumet?
Før trodde jeg det var registrerte brukere som skjulte påloggingsstatusen sin, så når jeg så at de skrev et innlegg, ventet jeg slik at jeg kunne svare. Og så kom det ingenting. Spørsmålet er kanskje litt dumt :roll:
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Re: Hvorfor er disse(bot'ene) her?

Innlegg ZakuraRabbit 14 Sep 2014, 21:20

Disse dukker opp på omtrent alle forum. Google er en søkemotor så den drar omkring for å "kartlegge" nettet på et vis, eventuelt dukker den opp om noen søker på noe som finnes i forumet. Tror jeg iallefall:p Er noe i den duren.
De poster iallefall ingenting. De bare "observerer"
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Innlegg flekk 14 Sep 2014, 21:23

Ja, kanskje de later som de poster noe. Når jeg nettop har skrivd et innlegg et eller annet sted, ser jeg at disse bot'ene også skriver et innlegg(som ikke dukker opp, da)
Takk for svar :)
hilsen Flekk og hans eier Victoria
Brukerens avatar
flekk

Innlegg ZakuraRabbit 14 Sep 2014, 21:58

flekk skrev:Ja, kanskje de later som de poster noe. Når jeg nettop har skrivd et innlegg et eller annet sted, ser jeg at disse bot'ene også skriver et innlegg(som ikke dukker opp, da)
Takk for svar :)

De later ikke. De er roboter:p
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Gå til Forumregler og hjelp

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest