Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

Slette og blokkere bruker?

Forumreglene og retningslinjene skal leses av alle! Her får du også hjelp til tekniske forumting eller kan stille spørsmål om forumet.

Slette og blokkere bruker?

Innlegg rita 04 Sep 2013, 09:35

Nå har det kommet opp masse reklame fra en bruker fra USA. Går det ann å slette og blokkere denne brukeren? :seedsEffisy
Alt for dyra.
Brukerens avatar
rita
Etablert bruker

Re: Slette og blokkere bruker?

Innlegg ZakuraRabbit 04 Sep 2013, 10:19

Rapporter dem.
Det er et lite utropstegn på hver post som du kan rapportere dem med.
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Innlegg rita 04 Sep 2013, 18:37

Det er jo så mange innlegg. Er det bare meg som synes det er irriterende? Som logger seg på for å se etter nye innlegg så er alt bare tull innlegg. Må vel gå ann å fjerne den brukeren og blokkere han/hun.
Synes det ødelegger forumet
Alt for dyra.
Brukerens avatar
rita
Etablert bruker

Innlegg ZakuraRabbit 04 Sep 2013, 22:44

Som ex-moderator på et annet forum så skjønner jeg absolutt problemet:p Jeg måtte slette flere slike innlegg om dagen.
Jeg har rapportert en av postene så forhåpentligvis blir det fikset snart.
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Innlegg rita 05 Sep 2013, 11:44

Jeg har også raportert 1 innlegg.
Alt for dyra.
Brukerens avatar
rita
Etablert bruker

Innlegg ZakuraRabbit 12 Sep 2013, 09:35

Nå begynner jeg egentlig å lure på hvor moderatorene blir av?
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Innlegg rita 12 Sep 2013, 16:14

Det lurer jeg på også. :?
Alt for dyra.
Brukerens avatar
rita
Etablert bruker

Innlegg Tussis bestevenn 12 Sep 2013, 21:31

Beklager. Nå har jeg blokkert brukeren og holder på å slette de over 50 spaminnleggene vedkommende har postet her inne.
Når det gjelder at moderatorene ikke er tilstede noe særlig lengre så er det jo forskjellige grunner som gjør at vi ikke har tid til forumet på samme måte som før. For min del har jeg flyttet til Brasil og har egentlig mer enn nok med lære meg portugisisk og henge med på skolen. Men prøver jo å titte innom innimellom.
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Innlegg rita 04 Okt 2013, 08:28

Går det ikke ann å slette alle som bare skriver tull og ødelegger forumet? I går kom det masse innlegg fra: TuPaffefNek.
Alt for dyra.
Brukerens avatar
rita
Etablert bruker

Innlegg ZakuraRabbit 04 Okt 2013, 19:00

Problemet er at det kommer nye hele tiden... Jeg var mod på et forum en gang hvor slike brukere dukket opp daglig..
Kanskje en fordel å prøve å finne flere moderatorer? Eller iallefall noen som bare kan stikke innom daglig for å slette disse innleggene når de dukker opp.
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Innlegg Tussis bestevenn 03 Nov 2013, 04:45

Joda, det kan jo gjerne være en fordel. Men dere, fortsett å rapportere, så behandler jeg rapportene. Nå har vertsfamilien min endelig ordnet wifi'en, etter en måned uten nett, så kan behandle rapportene mer hyppig.

Brukerne blokkerer jeg selvsagt. Men innleggene forsvinner ikke av den grunn, alt må vekk manuelt. Så det er mye usynlig arbeid bak et forum. Tror jeg har tatt det verste nå, men virkelig, rapporter! Det gjør det mye enklere. Dere trenger ikke rapportere hvert eneste innlegg fra hver eneste bruker, holder om dere melder fra om ett innlegg fra en bruker, og da går jeg inn på vedkommendes profil og ser gjennom alt annet han eller hun har skrevet ;)

Og hva gjelder flere moderatorer så har jeg helt klart tenkt tanken. Men alt slikt må gjennom Marit, det er hun som er admin. Men dersom dere har forslag til modiser eller ønsker å bidra selv kan dere sende meg en pm, så skal jeg videreformidle til Marit, eller dere kan selvsagt selv snakke direkte med Marit på Facebook.
Mvh Tb og dyrene
Brukerens avatar
Tussis bestevenn

Gå til Forumregler og hjelp

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest