Tips: Våre kunnskapssider
Forfatteren av Den Store Kaninboka, Marit Emilie Buseth, som var med på å starte kanin.org og fortsatt er en viktig drivkraft bak nettstedet, mener forumet har vært viktig for å øke kaniners velferd. Hennes neste bok, Rabbit Behaviour, Husbandry & Welfare, utgis i 2013.

Du kan besøke bloggen hennes her.

ny kanin

Forumreglene og retningslinjene skal leses av alle! Her får du også hjelp til tekniske forumting eller kan stille spørsmål om forumet.

ny kanin

Innlegg olds 14 Apr 2013, 12:05

når kan jeg begynne å gi min kanin bjørkekvister å blader ? lest litt på nettet men syns det er mest krangling om hva som er best for ser ut som dem som selger det forskjellige diskuterer det
olds

Re: ny kanin

Innlegg ZakuraRabbit 14 Apr 2013, 17:17

Når det finnes blader regner jeg med:p
Bare sørg for å ikke gi for mye om gangen i starten. All ny mat må introduseres forsiktig ellers får kaninen diare.
Hvis det er en unge kan du nok vente til han er rundt 3-4 måneder dersom han ikke er vant med det fra før.
Hvis han får rennende mage så ikke gi han mer på en stund, kutt ut pellets også og gi han bare høy i noen dager til han blir bedre.
Hanne Aune
Brukerens avatar
ZakuraRabbit
Etablert bruker

Re: ny kanin

Innlegg Bruno Ann 22 Apr 2013, 14:29

Jeg tror du kan begynne å gi kaninen din kvister, e.l når kaninen er 2-3 måneder. Jeg er ikke helt sikker selv, men jeg begynte å gi Bruno (kaninen min) det da. Men spør heller en som er proffesjonell på dette, for min del ville jeg lest på kanin.org, der har de masse nyttige ting om kanin, lykke til! :D
Klem fra Ann og Bruno :)
Bruno Ann

Gå til Forumregler og hjelp

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest